русский 050-881-7217

הדרכה לחברה בע"מ

על מנת לעבוד מסודר ונכון מהיום הראשון חובה עליכם לדעת את דברים הכי בסיסיים על ניהול חברה בע"מ.

על מנת לעבוד מסודר ונכון מהיום הראשון חובה עליכם לדעת את דברים הכי בסיסיים על ניהול חברה בע"מ.
(זמן קריאה 5 דקות)

תקשורת עם המשרד EA

בכל שאלה אנו זמינים עבורכם:

בוואצאפ: 050-991-0313 

בטלפון:   03-950-8800

במייל: [email protected]

את מספרי הטלפון של משרדנו מומלץ לשמור באנשי הקשר שבנייד. באפשרותכם לשלוח בהודעת וואטסאפ כל שאלה ומכתב שתקבלו מהרשויות ושהעלו שאלות ותהיות כאלו ואחרות. אנו בפירמת רואי חשבון EA&CO CPA מבטיחים לבדוק היטב ולספק תשובה מקצועית על כל שאלה, ובהקדם האפשרי. 

 

חשוב: באילו מקרים חיוני לידע את משרדינו באשר לשאלות, מידע ומכתבים:

  • שליחת מסמכים לדיווח מע"מ בכל חודש עד 5 לחודש העוקב (מפורט בהמשך למה)
  • אם הכנסות החברה ירדו משמעותית במהלך חודש לעומת חודשיים קודמים
  • אם ההכנסות החברה עלו באופן מוחשי במהלך חודש לעומת חודשים קודם

 

 

הכנסות

ברישום הכנסות חברה בע"מ יש לערוך שימוש במסמכים החשבונאיים הבאים: 

קבלה - מופקת בעת שמתקבלת תמורה כספית מלקוח כולל מע"מ 17% (ישנה החובה להפיק קבלה באופן מידי).

חשבונית מס - מופקת בעת סיום מתן שירות או אספקת מוצרים (מסמך המחייב תשלום מע"מ).

לצד זאת, קיים מסמך “חשבונית מס / קבלה” הכולל שני מסמכים יחדיו, מתאים יותר לעסקאות שתמורה וסיום מתן שירות או הספקת מוצר מתבצעים בו זמנית. 

בנוסף למסמכים שצוינו לעיל, קיימים עוד מסמכים המשמשים עסקים בתחומים שונים כמו: הזמנות, תעודת משלוח, הצעות מחיר ועוד.

 

במקרים של נותן שירות או מכירות היושב בחו"ל אין כל חובה לדרוש מע"מ, ובמקרה כזה יש להפיק חשבונית ללא מע"מ או INVOICE.

 

קיימות שתי אופציות להפקת מסמכים:

שיטה א - ממוחשבתשיטה ב -  ידנית
הירשמו לאחת מן האפליקציות או לאחד מן האתרים הדיגיטליים המורשים מטעמה של רשות המיסים בישראל למען הפקת חשבוניות ומסמכים נוספים.חפשו ב-Google Maps או פשוט בגוגל "בית דפוס" וגשו לזה הסמוך למשרדכם או ביתכם. הזמינו פנקסי חשבוניות ומסמכים נוספים עם 3 העתקים. במהלך רישום הקבלה דעו כי המסמך הלבן ניתן ללקוח, המסמך הורוד הינו העתק אותו יש להעביר למשרד רואי חשבון, והמסמך הצהוב יש לשמור 7 שנים.

דוגמא:

חשבונית greeninvoice

חשבונית invoice4u

דוגמא:

קבלות 3 העתקים

שישיית קבלות 3 העתקים

יתרונות: בכל רגע נתון תוכלו לאתר מסמכים/לקוחות/פרטי התקשרות של הלקוח, תוכלו לשלוח ללקוחות במייל או בוואצאפ. זמינותן של האפליקציות והתוכנות לשימוש בסמארטפון מקנות את האפשרות לנהל לקוחות, לשמור מספרי קשר ועוד

הדבר מסיר את הצורך בשליחת מסמכים למשרד רואי חשבון עם העתקים, וכל שעליכם לעשות הוא למסור לנו פרטי כניסה ואנו נתחבר לבד למערכת ונפיק דוח הכנסות.

חסרונות: בפנקס תוכלו להשתמש רק לאחר איסופו. המסמכים צריכים להימצא אתכם תמיד ואסור לשכוח אותם. לא ניתן לנהל לקוחות ולערוך מעקב יעיל כמו זה הממוחשב.

מצריך מכם לשלוח את המסמכים אחת לחודש למשרד רואי חשבון. אם כבר אז המלצה לצלם באופן קריא ולהעלות יחד עם ההוצאות לגוגל דרייב Google Drive דרך הקישור שתקבלו מהמשרד.

 

 

הוצאות

לשם הפחתת תשלומי המס לרשויות: מע"מ, מס הכנסה - מס חברות, יש להעביר למשרדינו מסמכי הוצאות. ניתן לעשות באמצעות קישור לתיקיה משותפת בגוגל דרייב Google Drive וזאת מבלי לפקוד את משרדינו ובמילים אחרות: לבזבז זמן יקר. לטובת לקוחותינו שאינם טכנולוגיים יתר על המידה, כמובן שישנה האפשרות להגיע למשרדינו במרכז הארץ פתח תקווה במגדל I מגדלי BSR City קומה 12 או לשלוח במייל מרוכז פעם בחודש (עד 10 מסמכים).

 

חשוב: רישום והכרה בהוצאות מתבצע אך ורק על בסיס מסמך (במצטבר):

  • מסוג חשבוניות מס מספקים בארץ או INVOICE מספקים בחו"ל
  • אם בוצע תשלום בפועל לטובת ייצור ההכנסה בעסק (קבלה או אישור תשלום)
  • המסמך צריך להיות על שם החברה וח"פ (מספר חברה)
  • ההוצאה מוכרת (מותרת) על ידי רשות המיסים. לרשימת הוצאות המוכרות - לחץ כאן

 

 

מיסים

חברה בע"מ משלמת מס ערך מוסף (מע"מ) ומס הכנסה - מס חברות כל חודש או חודשיים תלוי במחזור הכנסות. על מנת לשלם בקלות, מבלי שתיתפס מסגרת אשראי וכדי לייתר את הצורך  לרוץ אל בנק הדואר ולשלם באמצעות שיקים, כל שעליכם לעשות הוא להקים הוראת קבע דרך אזורכם האישי בבנק או באמצעות פקיד בנק. 

קודי מוסד לפתיחת הוראת קבע: 2760, 2761.

(מספר משלם/אסמכתא זה 9 ספרות של ח"פ (מספר חברה) שלכם + לא לשכוח ללא הגבלת תאריך וסכום).

 

לעניין מע"מ

חברה בע"מ כעוסק מורשה, מוכרחה לגבות מע"מ מלקוחותיה (כמע"מ עסקאות), לשלם מע"מ לספקים (כמע"מ תשומות) וכל חודש או חודשיים (משתנה ותלוי בתדירות ואופן הדיווח) לדווח על גובה מע"מ עסקאות ותשומות, ואת ההפרש לשלם. נכון להיום 2024 שיעור מע"מ הוא 17%.

 

דיווח ותשלום המע"מ מדי ה-15 לחודש בגין חודש קודם. למשל בגין עסקאות במרץ, חברה כעוסק מורשה תדווח ותשלם הפרש מע"מ ב-15 באפריל.

עסקים עד מחזור הכנסות 1.5 מיליון בשנה, רשאים לדווח ולשלם אחת לחודשיים, ב-15 לחודשים של ינואר, מרץ, מאי, יולי, ספטמבר, נובמבר. למשל: בגין עסקאות ינואר-פברואר מדווחים ומשלמים ב-15 למרץ, וכן הלאה.

 

שירותי הנה"ח מקצועיים לחברות בע"מ כוללים: תיוק מסודר ורישום כלל פקודות היומן זאת בכפוף לנדרש בחוק בתוכנה המורשית לשימוש מטעמה של רשות המיסים, לרבות חישוב ודיווח למע"מ, הנערך במשרדינו. בכל תחילת חודש או חודשיים (תלוי בגובה מחזור הכנסות שלכם) אתם תקבלו הודעת תזכורת עם מסרון וואטסאפ, שיש להתחיל לארגן ולשלוח לנו מסמכים באופן מרוכז.

 

חשוב - למה יש להגיש את המסמכים כל 5 לחודש? 

 

השירות החשבונאי למיון, תיק, רישום, עריכת בדיקות והערכות, עד לאישור תשלום ותשלום, לוקח זמן, ולא פחות מ-5 ימי עסקים במרוכז.

על-כן, חשוב לארגן את כלל המסמכים ולשלח אותם אל משרדנו, זאת לרבות ההוצאות, עד ל-5 לחודש.

איננו יכולים להיות אחראיים על דיווח בזמן עבור מסמכים אשר יגיעו אלינו לאחר ה-5 לחודש.

בפועל, איחורים שכאלו יכולים לגרור עמם קנסות פיגורים, ואף לגרור ביקורת מטעם מס הכנסה.

המלצתנו היא להעלות את המסמכים לגוגל דרייב אל תיקיה משותפת (ינתן קישור מטעם המשרד).

 

מע"מ תשומות על הוצאות (חלק המע"מ ששולם בהוצאה) ניתן לדרוש ולקזז מע"מ עסקאות, עד חצי שנה לאחר תאריך הוצאת החשבונית. כך שאם לא הספקתם להביא חשבונית מס הוצאה עד לתאריך הנדרש (5 בחודש), אתם יכולים לשלוח בתקופת דיווח הבאה, והחשבונית תיכנס לדיווח בחודש הבא ואתם לא מאבדים את הזכות לדרוש את המע"מ ששילמתם, כאמור עד חצי שנה.

 

לעניין מס הכנסה

חברה בע"מ משלמת מס חברות בשיעור של 23% (לשנת מס 2024) מתוך רווחים בחברה. רווחים זה סה"כ הכנסות ממכירות החברה פחות הוצאות לצרכי מס מה שדובר בסעיף קודם. במקרה של משיכת כספים ע"י בעלים, מתוך רווח הנקי (לאחר תשלום מס חברות), ניתן לעשות זאת בשני דרכים:

  1. משיכת דרך משכורת - יהיה חייב בתשלום ביטוח לאומי ומס הכנסה כמו עובד רגיל, אז הוצאות שכר יחשבו כהוצאות בחברה בשנה שוטפת והדבר יקטין תשלום המס.
  2. משיכת דיבידנד - יהיה חייב אך ורק בתשלום מס דיבידנד, תלוי באחוז החזקה במניות/זכויות בחברה. מס דיבידנד נכון לשנת 2024, עד 10% החזקה בחברה הוא - 25%, מעל 10% החזקה בחברה הוא - 30%. במקרה של משיכת דיבידנד, הוצאות דיבידנד לא יחשבו כהוצאות בחברה ולא יפחית רווח לצרי מס בחברה בכלל.

 

חשוב: אם נמשכו כספים במהלך השנה בלי לדווח למס הכנסה כמשכורת או כדיבידנד, יתרה בסוף שנת מס ליום 31/12 תיחשב כיתרה לחלוקת דיבידנד ויהיה צורך לשלם מס בהתאם לאחוז החזקה בחברה (25%/30%).

 

שאלות ותשובות נפוצות

שתפו ב
01

האם אפשר להפיק קבלות בסוף יום?

חשוב לדעת כי ישנה חובה ע"פ חוק להפיק את הקבלה באופן מידי וזאת מכוח סעיף 77א (א) לחוק מע"מ: עוסק חייב ברישום שובר קבלה, במידה ולא רשם, יראו את פנקסיו כבלתי קבילים באותה שנת מס שלמה. 

עוד על-פי אותו חוק סעיף 77א (ג), במידה ועוסק פעמיים ויותר בשנה או במהלך 12 חודשים רצופים, לא רשם שובר קבלה בגין תקבול, בסמכותו מס הכנסה לחשב את פנקסיו כאילו והיו אינם קבילים גם בשתי שנות המס שקדמו לשנה שבה לא רשם. 

02

האם חייב לרשום קבלה כאשר קיבלתי כסף לארנק דיגיטלי או חשבון בחו"ל?

קבלה מפיקים בעת קבלת תקבול בכסף מזומן או שווי כסף לדוגמא: 

  • אפליקציות תשלום (ביט BIT, פייבוקס PayBox, פייפל PayPal וכו)
  • קבלת צ'ק מזומן או דחוי
  • סליקת אשראי
  • העברה בנקאית לבנק
  • ארנק דיגיטלי
  • על חשבון שלכם באתרי מכירות (EBAY, AMAZON)
  • ועוד

 

אין כל הבדל אם הכסף התקבל בחשבון בארץ או מחוצה לה. ישנה החובה להפיק “קבלה”.

בסוף מתן שירות או לאחר אספקת מוצר קיימת גם החובה להפיק את חשבונית המס.

03

דורשים ממני חשבונית לפני שאני מקבל כסף - מה עושים?

אם אתם עובדים מול חברות או עסקים גדולים בתנאי תשלום שוטף +30 / +60, אתם תתבקשו להנפיק חשבונית מס, זאת עוד טרם התשלום עצמו.

בעת שאתם מפיקים את חשבונית המס, הרי שאתם כבר מחויבים בתשלום מע"מ למרות שטרם התקבל תשלום עבור שירות. 

מה שתוכלו לעשות במקרה שכזה הוא לערוך שימוש במסמכים אחרים:

 

  • חשבונית עסקה
  • הצעת מחיר
  • הזמנת עבודה
  • דרישת תשלום

 

כמובן לאחר קבלת הכספים בגין השירות יהיה חובה להפיק "קבלה" כחוק ו"חשבונית מס" בסיום מתן שירות.

1