פתיחת עוסק פטור

לפתוח עסק שהוא עוסק פטור יכול כל אדם מלבד: עסק שהוא חברה בע"מ או שותפות; עסק שמחזור ההכנסות שלו עולה על גובה התקרה; כלול ברשימת המקצועות והעיסוקים שחלה עליהם חובת רישום כ"עוסק מורשה" על-פי חוק המע"מ.

פתיחת עוסק פטור

400+

לקוחות מאושרים

10+

שנות ניסיון במקצוע

150+

עצות יעילות לעסקים

99%

לקוחות ממליצים

חלק מהשירותים שלנו

ותק מעל 10 שנים

רואי חשבון של המשרד מנוסים היטב בדיני מס בישראל ומכירים פרקטית את ההתנהלות השוטפת עם רשות המיסים ב-99% מהמקרים

ניתוח פיננסי מדויק וברור ללקוח

חיסכון של עשרות ומאות אלפי שקלים ניתן לעשות בניתוח פיננסי נכון של תוצאות הפעילות העסקית מדי שנה

הנהלת חשבונות וביקורת דוחות

בניית תשתית של הנהלת חשבונות על בסיס ניסיון עשיר של רואי החשבון שלנו בביקורת ודוחות כספיים

ייעוץ ללא הגבלה

אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק. במקרים דחופים ובלתי צפויים, יש לכם למי לפנות על כל נושא ובכל רגע נתון

גישה כללית

לא בטוחים למי לפנות? אנחנו נבחן את הצרכים שלכם ונמליץ על השירות המתאים

מענה תוך 15 דקות

נכין מסמכים תוך זמן קצר, טפסים, פרוטוקולים, דוחות ודיווחים

תהליך רישום עסק

שלב 1

טיפול במסמכים הנדרשים

בממוצע זמן ההמתנה לא יותר מ-15 דקות
שלב 2

רישום עסק

בהתאם לסוג העסק/חברה, זמן ההמתנה הממוצע הוא בין 24 ל-48 שעות
שלב 3

קבלת אישור

בממוצע, זמן ההמתנה לא יותר מ-15 דקות

פתיחת כל סוגי העסקים

פתיחת עסק

פתיחת עסק

החלום של רבים הוא לפתוח עסק ולהיות עצמאיים, אדונים לעצמם בלי "בוס על הראש" ואחראים על פרנסתם ורמת חייהם

מידע נוסף
עוסק מורשה

עוסק מורשה

כמו כל עסק בישראל, מרגע פתיחת עסק חלה על עוסק מורשה חובת דיווח על מחזור ההכנסות לרשויות המס. לשם כך כשניגשים לפתוח עסק יש לפתוח תיקים במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כל אדם יכול לעשות זאת לבדו בהגעה פיזית למשרדים באזור מגוריו, להגיש בקשה אונליין או להיעזר בשירותים של משרד רואה חשבון.

מידע נוסף
חברה

חברה בע"מ

לפתוח עסק כחברה בע"מ הוא תהליך ארוך ומורכב יותר מפתיחת עסק שהוא עוסק פטור או עוסק מורשה וכרוך בעלויות נוספות, כגון: אגרת רישום ואגרה שנתית. כמו-כן, על מנת לפתוח עסק שהוא חברה בע"מ ולקיימו כדין בהמשך יש צורך להיעזר בשירותיהם של עורך דין ורואה חשבון.

מידע נוסף

הלקוחות שלנו לא טועים

Anat Bar Noy

Anat Bar Noy

facebook-box-line דרך פייסבוק

טיפול אישי ומסור שזה פרמטר חשוב מאד בעיני, יכולת התקשורת של האדם עם הלקוחות שלו וכמובן עבודה מקצועית ואחראית !

Tal Shulmanovich

Tal Shulmanovich

facebook-box-line דרך פייסבוק

רואה חשבון מספר אחד בארץ. מאוד מקצועי ויסודי. תמיד קשוב וזמיןללקוח. אפשר לסמוך עליו בעניינים עצומות.

Ilana Urman

Ilana Urman

facebook-box-line דרך פייסבוק

פעם כשה יש אצלי שאלה תמיד מקבלת מענה ברמת הדיוק ותמיד זמין.יחס הוגן , מקצועי ואמין

Maya Yurov

Maya Yurov

facebook-box-line דרך פייסבוק

ממליצה בחום על אדגר כרואה חשבון ברמה מאוד גבוהה.מקצועי,שרותי,אמין,מנומס ובן אדם מדהים.אני סומכת עליו בעיניים עצומות.בטוחה שהכול יוגש וישולם בזמן.נוהלי עבודה במשרד מוגדרים נכון וחכם(אני באה מהתחום אז יש לי נסיון בנושא).צוות אדיב,מקצועי,מענה מהיר ומדויק.ממש כייף לעבוד עם אנשים חזקים בתחום...

Brigita Merzon

Brigita Merzon

facebook-box-line דרך פייסבוק

מקצוען, נעים לשיחה, מנומס, מדוייק, עובדי משרד מאוד מקצועים ומנומסים. אני לקוחה כבר 4 שנים ותמיד תמיד קיבלתי טיפול מבור חם ומקצועי מומלץ באמת מכל הלב

Ariel Shay

Ariel Shay

facebook-box-line דרך פייסבוק

אני ממליץ על אדגר הרואה חשבון שלי בגלל שהוא מקצוען בגלל שהוא דואג לכסף שלי בגלל שהוא אכפתי בגלל שהוא זמין בגלל שהוא מספק את הסחורה בגלל שהוא יעיל בגלל שהוא בנאדם

מידע נוסף

01

איזה עסק יכול להיות עוסק פטור?

ככלל, פתיחת עוסק פטור מתאפשרת לכל אדם, אך יש לכך שלושה סייגים:

  • עסק שהוא לא התאגדות כחברה בע"מ או שותפות.
  • עסק שסך הכנסותיו השנתיות לא עוברות את התקרה הנקבעת משנה לשנה.
  • תחום העיסוק שלו אינו מופיע ברשימת המקצועות המחויבים ברישום כ"עוסק מורשה" על-פי סעיף 13 לתקנות מע"מ.

לפני שאתם מחליטים על פתיחת עוסק פטור, כדאי שתכניסו לשיקולים שלכם גם את היתרונות והחסרונות שבכך

02

יתרונות

  • פתיחת עוסק פטור תזכה את לקוחותיכם הפרטיים בתשלום נמוך עבור המוצר או השירות שלכם, מכיוון שלא מתווסף עליהם מע"מ, מה שיכול להוות פקטור עבורם בהעדפה אתכם על פני מתחרים/קולגות.
  • בפתיחת עוסק פטור תשלומי המע"מ על הוצאותיכם בעסק מתווספים לסך ההוצאות, הרווח קטן וכפועל יוצא תדרשו לשלם פחות למס הכנסה ולביטוח לאומי.
  • בפתיחת עוסק פטור אין צורך בתשלום מקדמות חודשיים למס הכנסה. התחשיב נעשה רק בתום השנה. יתרה מכך, רבים מהעוסקים הפטורים לא מגיעים לסף חבות מס בשל הכנסות קטנות (לאחר קיזוז ההוצאות).
  • פתיחת עוסק פטור דורשת הנהלת החשבונות פשוטה שאינה דורשת השקעה רבה בזמן או בכסף. עלות הטיפול בהנהלת החשבונות ועבור שירות של רואה חשבון נמוכה יחסית אף היא, כיוון שיש צורך במעט דיווחים והתעסקות מול רשויות המס.
  • פתיחת עוסק פטור עשויה להתאים למי שעושים את צעדיהם הראשונים כעצמאים ואינם בטוחים מה יהיה היקף הפעילות של העסק או גובה ההכנסות.
03

חסרונות

  • עוסק פטור ייחשב ככזה כל עוד הוא עומד בתקרת ההכנסה. פתיחת עוסק פטור גורמת בעקיפין ובמישרין למגבלה מעכבת בדרך לצמיחה וגדילה של העסק, הן בהיבט של מכירות והן בהיבט של העסקת עובדים והתרחבות.
  • התפישה הרווחת על פתיחת עוסק פטור היא שהעסק קטן ולא "רציני", מה שעלול לגרום לפגיעה תדמיתית, גם אם אתה מומחה ואוטוריטה בתחומך. זאת הסיבה שיש ארגונים שנמנעים מלעשות עסקים עם עוסק פטור.
  • העובדה שעוסק פטור אינו מתקזז על מס תשומות על הוצאות ורכישות של ציוד, המע"מ מתווסף לסכום ההוצאה ובכך מקטין את הרווח.
  • משום שלא חלה חובת דיווח רציפה מרגע פתיחת עוסק פטור, יש סכנה של איבוד שליטה על מצבו הכספי ואז לא תהיה הלימה בין מצבו הפיננסי האמיתי של העסק, הרווח ותזרים המזומנים. מי שבחר בפתיחת עוסק פטור ולא מקיים מעקב צמוד אחר ההכנסות עלול לחרוג מהתקרה. אם לא הפך ל"עוסק מורשה" וגבה מע"מ מלקוחותיו ייאלץ לשלם זאת מכיסו.
04

השלבים לפתיחת עוסק פטור

ראשית, נציין שפתיחת עוסק פטור יכולה להיעשות באופן עצמאי במשרדי רשויות המס או באופן מקוון, אונליין. מי שהחליטו על פתיחת עוסק פטור וחשים חוסר ביטחון בגלל היעדר ידע מספק בתחום, מוטב שיפנו לקבל סיוע ממשרד רואה חשבון שיעשה זאת עבורם.

שנית, המלצתנו הגורפת לפני פתיחת עוסק פטור, להתחיל עם תוכנית עסקית ולא להסתמך על אינטואיציות או על שיחות סלון עם חברים. בניית תוכנית עסקית שנתית (ולעתים רב-שנתית) לפני פתיחת עוסק פטור תמקד אתכם במטרות וביעדים, תפרט את הצעדים והפעולות שיהיה עליכם לבצע ותשקף עבורכם את מה שצפוי לקרות בעסק לאורך השנה באספקטים שונים, כולל הון ומימון שידרשו לקיום העסק.

המלצה נוספת: עם פתיחת עוסק פטור פתחו חשבון בנק ייעודי לעסק שלכם. הפרדה בין החשבון הפרטי לעסקי תוביל לניהול תקציב העסק ביעילות, לשלוט על ההכנסות וההוצאות ולמעקב גם אחר תזרים המזומנים.

השלב הראשון בפתיחת עוסק פטור – פתיחת תיק במע"מ:

אמנם, כאמור, עוסק פטור אינו נדרש לגבות מע"מ על הכנסותיו, אך בתום שנה קלנדרית (עד ה- 31/01 של השנה העוקבת) יש לדווח למע"מ על סך ההכנסות של השנה החולפת, על מנת לאשר שלא הייתה חריגה מעבר לתקרה. פתיחת עוסק פטור תעשה בסניף מע"מ הקרוב למקום מגוריכם במילוי טופס 821, בו תכריזו על פתיחת העסק וכן יירשם צפי ההכנסות לשנה הקרוב. בעת פתיחת עוסק פטור יש להצטייד בתעודת זהות, אישור ניהול חשבון בנק (לחילופין המחאה מבוטלת עם פרטי החשבון) ולפי צורך תעודת הסמכה או תעודה מקצועית, חוזה שכירות או רכישה של הנכס בו יפעל העסק.

השלב השני בפתיחת עוסק פטור – פתיחת תיק במס הכנסה:

עם אישור פתיחת עוסק פטור במע"מ יש לסור למס הכנסה ולמלא טופס 5392. יש להצטייד בתעודת זהות ובחוזה שכירות או בעלות על הנכס בו יפעל העסק. שימו לב, שבהמשך יהיה עליכם לוודא שהטופס אכן התקבל ונקלט במערכת. בהמשך תוכלו לפנות למס הכנסה ולבקש אישור לפטור ניכוי מס במקור, שיאפשר לך לקבל את מלוא התשלום מהלקוח ללא ניכוי מס מהתשלום, וכן אישור ניהול ספרים.

השלב השלישי בפתיחת עוסק פטור – פתיחת תיק בביטוח לאומי:

עם פתיחת עוסק פטור יש לשלם דמי ביטוח לאומי. על מנת לפתוח תיק בביטוח לאומי יש למלא טופס 6101 (טופס דין וחשבון שנתי). התשלומים מתבצעים בצורה של מקדמות לאורך השנה וזאת בהתאם להצהרה שנתתם בגין גובה ההכנסות הצפויות וכן היקף שעות העבודה שלכם בעסק. במידה ויחולו שינויים במהלך השנה ויהיה פער בין מה שהצהרתם לבין ההכנסות בפועל, ניתן לעדכן את ההצהרה מדי שלושה חודשים ובהתאמה יתוקן גם גובה המקדמה.

השלב הרביעי והאחרון בפתיחת עוסק פטור – תפעול העסק:

הגענו לחלק לו מחכה כל מי שסיים עם פתיחת עוסק פטור - מימוש החלום והחזון. זהו השלב, שאם תבצעו אותו בצורה מאורגנת ומסודרת, ימנע מכם בהמשך טעויות ניהוליות וחשבונאיות, ובעיקר תוכלו לעמוד בהצלחה בפני כל ביקורת של רשויות המס ולא יוטלו עליכם סנקציות.

  • הכינו פנקסי קבלות: מכיוון שעוסק פטור לא גובה מע"מ על ההכנסות הוא לא נדרש להפיק חשבוניות מס, אך חייב להפיק קבלה על כל תשלום. לאחר שסיימתם עם פתיחת עוסק פטור, את פנקסי קבלות מנייר ניתן להזמין בבתי דפוס כשעליהם יתנוססו שם העסק, מספר העוסק פטור, פרטי התקשרות ואפילו הלוגו שלכם. ניתן לרכוש פנקסי קבלות בחנות לציוד משרדי, אך יהיה עליכם למלא אותם ידנית או לחילופין להצטייד בחותמת עם הפרטים הרלוונטיים. כמו כן יש תוכנות ואפליקציות להפקת מסמכים חשבונאיים שמאושרות על-ידי רשות המיסים, כולל קבלות, כמסמכים דיגיטליים.
  • תמחור מוצרים ושירותים: מדובר בנושא שלא פעם הוא "עקב אכילס" של עסקים רבים, לכן מומלץ לעשות זאת גם לפני פתיחת עוסק פטור. תמחור והמחרה נכונים הלוקחים בחשבון, בין היתר, בדיקת עלויות של חומרי גלם, עלויות ייצור, אריזה, שילוח, שירות, שיווק, וגם את המתחרים שלכם, יהוו את הבסיס עליו תוכלו להוסיף את הרווח הרצוי לכם.
  • בנו אסטרטגיה של שיווק ומכירות: ה"חמצן" של כל עסק הוא היכולת שלו להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים שירכשו ממנו את המוצר או השירות. שיווק ומכירות לא יכולים להתבסס רק על "מפה לאוזן". עשו בדיקה מעמיקה (גם כאן מומלץ לעשות זאת לפני פתיחת עוסק פטור) מהן דרכי השיווק והמכירה הטובים ביותר עבורכם, למשל: נטוורקינג, שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות, פליירים ועוד.
  • ניהול חשבונות: בהתאם לחוק ניהול ספרים עם פתיחת עוסק פטור חלה חובת ניהול ספרי חשבונות, בה יש לערוך רישום הכנסות וההוצאות בשיטה המסורתית או באמצעות תוכנות ניהול מאושרות ולא בדוחות אקסל.
  • תשלומים לרשויות המס: כל תושבי ישראל חייבים לשלם מס הכנסה, הנגזר באחוזים מתוך ההכנסה החייבת על-פי מדרגות המס. תשלום לביטוח לאומי הוא פועל יוצא של אחוזי ביטוח לאומי מתוך ההכנסה המבוטחת. תשלום זה מהווה למעשה את רשת הביטחון של כל אדם על מנת לקבל הטבות עתידיות מביטוח לאומי וביטוח בריאות. עם פתיחת עוסק פטור הקפידו לשלם את הסכומים החלים עליכם במועד והימנעו מקנסות פיגורים.
  • מעקב ובקרה: פתיחת עוסק פטור אינה פוטרת אתכם מבדיקה של מצבכם הפיננסי. ערכו התאמות לתוכנית העסקית והיו ערים לשינויים המתרחשים בשוק הנוגעים לחקיקה ביחס למתחרים שלכם. מעקב ובקרה שוטפים יאפשרו לכם לעשות תיקונים ושדרוגים בעסק בזמן אמת ולא בדיעבד, כשעלול להיות מאוחר מדי.

מה עוד חשוב שתדעו?

לאחר פתיחת עוסק פטור תהיה חייב להגיש הצהרת הון, בה יפורטו כל הנכסים וההתחייבויות של הבעלים, אחת לשש שנים (במקרים מסוימים גם פחות מזה). יש למלא את הצהרת ההון בקפדנות, שכן אם יתגלעו פערים מהצהרה אחת לאחרת ולא תדעו לנמק אותם ולהציג אסמכתאות תומכות, אתם צפויים להליך פלילי. רבים ממי שהחליטו על פתיחת עוסק פטור אינם מודעים לכלל ההוצאות המוכרות עליהן הם יכולים לקזז לפני תשלומי המיסים. מדובר בסכומים שיכולים להצטבר לסכומים משמעותיים וחבל. בין ההוצאות המוכרות ניתן למנות: רכישות של חומרים ומלאי, ציוד, מחשוב ואלקטרוניקה; הוצאות ישירות מפעולות שיווק ומכירות; שירותים של רואה חשבון, שירותים משפטיים, ייעוץ עסקי; שכירות, ארנונה, מים, חשמל ותקשורת; ביטוחים, עמלות ריביות בנק, אגרות; ימי עיון והשתלמות; הוצאות רכב, כמו: דלק, ביטוח, טסט ועוד. חישוב ההחזר על ההוצאות מורכב מפרמטרים שונים ואינו אחיד לכל הפריטים. חלקן מוכרות ב- 100% וחלקן מחושבות באחוזים נמוכים.

האם גם לקראת פתיחת עוסק פטור צריך משרד רואה חשבון?

בוודאי! מלבד העובדה שרואה חשבון מפקח על העסק במהלך השנה, יכול לזהות כשלים ולהתריע עליהם, הוא יוכל גם לייעץ היכן ניתן לחסוך בעלויות ולהקטין את תשלום המיסים. פעם בשנה על רואה החשבון לבדוק את ספרי החשבונות ולוודא שאכן הכל רשום ומנוהל כחוק ולתקן במידת הצורך. לליווי של רואה חשבון מרגע פתיחת עוסק פטור, מילוי הטפסים השונים והצהרת ההון, יש ערך עצום בשמירה והגנה על העסק והבעלים מטעויות. משרד רואה חשבון אדגר אגייב בעל ניסיון רב בליווי וייעוץ בפתיחת עוסק פטור. הידע והניסיון של המשרד הוא הרווח שלך. נשמח לעמוד לרשותך בדרך להצלחה.