русский 050-881-7217

הדרכה לעוסק מורשה 2025

על מנת לעבוד מסודר ונכון מיום הראשון חובה עליכם לדעת דברים הכי בסיסיים על ניהול עוסק מורשה.

על מנת לעבוד מסודר ונכון מיום הראשון חובה עליכם לדעת דברים הכי בסיסיים על ניהול עוסק מורשה.
(זמן קריאה 5 דקות)

תקשורת עם המשרד EA

בכל שאלה אנו זמנים עבורכם:

בוואצאפ: 050-991-0313 

בטלפון:   03-950-8800

במייל: [email protected]

את מספרי הטלפון שלהלן מומלץ לשמור באנשי הקשר. כמו-כן, לקוחות המשרד יכולים ליצור עמנו קשר באמצעות מסרון וואטסאפ עבור שאלות לרבות מכתבים המתקבלים מטעם הרשויות.

אנו במשרד רואי חשבון EA&CO CPA מבטיחים לבחון כל שאלה ולספק תשובה מקצועית בהקדם האפשרי.

 

חשוב: באילו מקרים חיוני לידע את משרדנו באשר למכתבים ותהליכים שונים?

  • לשלוח מסמכים לדיווח מע"מ בכל חודש עד 5 לחודש (מפורט בהמשך למה)
  • במידה ואתם התחלתם או סיימתם לעבוד כעובדים שכירים במקביל להיותכם עוסק מורשה
  • במידה וההכנסות שלכם מצד העסק עלו באופן ניכר

 

 

משימה בבנק

חובה עליכם לבצע הקמת הוראת קבה לתשלום לרשויות, דרך נציג בבנק או דרך אזור האישי באתר אינטרנט של הבנק, יש צורך לפתוח את קודי המוסד הבאים:

  • מע"מ 2761
  • מס הכנסה 2760
  • ניכויי מס הכנסה (עובדים) 2762
  • ניכויי ביטוח לאומי (עובדים) 38286

מספר משלם מורכב מח"פ של החברה (9 ספרות של מספר החברה) + הגדרת סכום ללא הגבלה

 

 

הכנסות

עוסק מורשה מוכרח לעשות שימוש במסמכים שלהלן: 

קבלה - מסמך המופק בעת שמתקבלת תמורה כספית מלקוח כולל מע"מ 17% (חשוב לדעת כי ישנה החובה להפיק קבלה באופן מידי עם קבלת התמורה הכספית).

חשבונית מס - בעת סיום מתן שירות או אספקת מוצרים (מסמך המחייב תשלום מע"מ).

כדאי להכיר מושג נוסף, וקיים מסמך העונה לשם: “חשבונית מס / קבלה”. זהו מסמך שכולל את שני המסמכים שצוינו זה עתה יחד. חשבונית מס קבלה מתאימה לעסקאות שתמורה וסיום מתן שירות או אספקת מוצר מתבצעים בו זמנית.

 

בנוסף למסמכים הנ"ל קיימים עוד מסמכים כמו הזמנות, תעודת משלוח, הצעות מחיר ועוד.

 

במקרים של נותן שירות או ביצוע מכירות בחו"ל אין כל חובה לדרוש מע"מ, ובמקרה כזה יש חובה להפיק חשבונית ללא מע"מ או INVOICE.

 

קיימות שתי אפשרויות להפקת מסמכי הקבלה וחשבונית / או חשבונית מס קבלה:

שיטה א - ממוחשבתשיטה ב -  ידנית
עליכם להירשם לאחד מן היישומונים או האתרים השונים המורשים בביצוע הפקת חשבוניות ומסמכים.חפשו ב-Google Maps "בית דפוס" וגשו לבית הדפוס הקרוב אליכם. עליכם להזמין פנקסי חשבוניות ומסמכים נוספים עם 3 העתקים. במהלך הרישום הידני של הקבלה - מקור - חובה לתת ללקוח את המסמך הלבן, העתק בצבע ורוד יש להעביר למשרד רו"ח, את העתק הצהוב שמרו 7 שנים.

מומלץ!!!

להשתמש באפליקציה של המשרד (דרך סמארטפון או מחשב) - App - EA&CO

(עד 10 מסמכים ללא עלות)

 

בנוסף אפליקציה מאפשרת שליטה מלאה במספרים ותוצאות של העסק - לפרטים בהמשך *

דוגמא:

קבלות 3 העתקים

שישיית קבלות 3 העתקים

יתרונות: זמין לשימוש בכל רגע נתון, ובאפשרותכם ולשלוח ללקוחות במייל או בוואטסאפ. תמיד זמין לשימוש בטלפונים החכמים ומאפשר ניהול לקוחות יעיל. מאפשר לשמור מספרי קשר ועוד

בנוסף, מייתר את הצורך בשליחת העתקים למשרד רואי חשבון, אתם נרשמים ואנחנו רואים מיד שאתם מפיקים מסמך.

חסרונות: רק לאחר שאספתם את הפנקס תוכלו לערוך בו שימוש. כמו-כן הדבר דורש מקום בתיק ואל לכם לשכוח את המסמכים. כיאה לעבודה ידנית, לא ניתן לנהל לקוחות ולעשות מעקב ממוחשב ויעיל.

הפקת מסמכים באופן ידני מצריכה כי פעם בחודש תשלחו את המסמכים למשרד רואי חשבון המלווה אתכם. 

חשוב

  • בהפקת חשבוניות ללקוחות 20,000 ₪ ומעלה חובה לכלל מספר הקצאה, יש להירשם באזור אישי ממשלתי או לבצע חיבור דרך מערכת חשבוניות דיגיטלית - מידע נוסף בקישור הבאה חשבונית ישראל

 

 

הוצאות

בשביל שתוכלו להפחית את גובה תשלום המס עבור הרשויות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, עליכם להעביר לצוות משרדנו את כלל המסמכים המשקפים את ההוצאות. 

 

תוכלו לעשות זאת באמצעות לינק שיינתן מטעמנו לתיקיה משותפת בגוגל דרייב Google Drive. באופן הזה, וכחלק מקו החדשנות המנחה אותי, לא תצטרכו להגיע למשרדינו ולבזבז זמן יקר מפז. 

 

לטובת לקוחותינו שאינם טכנולוגיים, כמובן שעודנה קיימת האפשרות להגיע למשרדינו במרכז הארץ פתח תקווה במגדל I מגדלי BSR City קומה 12 או לחילופין, תוכלו לכתוב לנו בדוא"ל מרוכז פעם בחודש (עד 10 מסמכים).

 

חשוב: את הרישום וההכרה בהוצאות העסק, יש לבצע על בסיס מסמך (במצטבר) בלבד:

  • מסמכים מסוג חשבוניות מס מטעמם של ספקים בישראל או INVOICE מטעם ספקים בחוץ לארץ
  • במידה ובוצע תשלום בפועל למען ייצור ההכנסה בעסק (קבלה או אישור תשלום)
  • המסמך מוכרח להיות על שמכם או להירשם על שמו של העסק
  • תשלום בגין חשבוניות 5,000 ₪ ומעלה חובה לבדוק ניכוי מס במקור ולנכות בהתאם לאחוז - אתר לבדיקה
  • חשבוניות לספקים 20,000 ₪ ומעלה חובה להיות עם מספר הקצאה - להלן חשבונית ישראל
  • ההוצאה מוכרת (מותרת) על ידי רשות המיסים. לרשימת הוצאות המוכרות - לחץ כאן

 

 

מיסים

על עוסק מורשה החובה לשלם מס ערך מוסף (מע"מ) וכן מס הכנסה חודש בחודשו או כל חודשיים, כאשר הדבר תלוי במחזור הכנסות, וכן בתשלום ביטוח לאומי כדמי ביטוח מדי כל חודש וחודש. על מנת שתוכלו לשלם את המיסים הנדרשים בקלות ובפשטות, בלי לתפוס מסגרת אשראי ומבלי שתזדקקו לרוץ לבנק דואר לשלם בשיקים, עליכם להקים הוראת קבע באמצעות האזור האישי בבנק (באפליקציה או במחשב) או באמצעות שירות פרונטלי מטעם פקיד הבנק. 

 

לעניין מע"מ

על עוסק מורשה החובה לגבות מע"מ מטעם לקוחותיו כמע"מ עסקאות, וכן לשלם מע"מ לספקים (כמע"מ תשומות). 

 

מדי כל חודש או חודשיים (הדבר משתנה בהתאם לאופן הדיווח) יהיה על העוסק המורשה לדווח על גובה מע"מ עסקאות ותשומות, ולשלם את ההפרש. נכון לכתיבת שורות אלו בשנת 2025 שיעור מע"מ עומד כיום על 18%.

 

דיווח ותשלום המע"מ מתבצע כל 15 לחודש גבין חודש קודם. לדוגמה: בגין עסקאות שבוצעו בחודש פברואר, על העוסק המורשה לדווח ולשלם את הפרש המע"מ ב-15 למרץ.

 

עסקים המתאפיינים מחזור הכנסות העומד על עד 1.5 מיליון ש"ח בשנה, ישנה האפשרות לדווח ולשלם פעם בחודשיים, ב-15 לחודשים של ינואר, מרץ, מאי, יולי, ספטמבר, נובמבר. לדוגמה: עבור עסקאות שבוצעו במהלך החודשים ינואר-פברואר, ידווחו העסקים וישלמו ב-15 למרץ, וכן הלאה.

 

שירותי הנהלת החשבונות החודשיים עבור עוסק מורשה כוללים: 

 

תיוק מסודר ורישום פקודות יומן בכפוף לנדרש בחוק ובמסגרתה של תוכנה מורשת מטעם רשות המיסים, זאת לרבות חישוב ודיווח למע"מ אשר נערך כחלק מן השירות ע"י משרדינו. 

 

בתחילתו של כל חודש (או כל חודשיים, בהתאם לגובה מחזור הכנסות העסק) תקבלו הודעת תזכורת ב-WhatsApp, שתתזכר אתכם לארגן, לסדר ולשלוח למשרדנו את המסמכים באופן מרוכז.

 

חשוב: זוכרים שאמרנו שחשוב לשלוח לנו את המסמכים עד ל-5 לחודש? ועתה ההסבר.

 

 

השירות מטבעו לוקח זמן והוא כולל תיוק, רישום, בדיקות, ערכות, אישור תשלום ותשלום. כל אלו אורכים לא פחות מ - 5 ימי עסקים. מסיבה זו, אנו מבקשים מלקוחותינו לארגן את המסמכים באופן מסודר ולשלוח אותם אל המשרד יחד עם החשבוניות והקבלות המשקפות את ההוצאות המוכרות לא יאוחר מה- 5 לחודש. 

 

באשר למסמכים שיגיעו אל משרדנו לאחר תאריך זה, איננו יכולים להיות אחראים על דיווח העומד בזמנים הנקובים. הדבר עלול לגרור קנסות פיגורים ולהזמין ביקורת של מס הכנסה. 

אנו ממליצים להעלות את המסמכים לגוגל דרייב Google Drive לתיקיה משותפת (תקבלו קישור לתיקיה מהמשרד).

 

לעניין מס הכנסה

במקרים ובהם ישנה הכנסה נמוכה (משכורת + רווח בעסק), בעל העסק (כלומר במילים אחרות ה'נישום') יכול שלא להידרש לתשלום מס הכנסה בכלל. הדבר כמובן תלוי בגובה נקודות הזיכוי ובכמות ההוצאות. 

כדוגמה, תושב ישראל נכון לשנת 2025 לא מגיע לתשלום מס הכנסה:

  • זכר - הכנסות עד 65,340 במצטבר שנתי (משכורת + רווח בעסק) 
  • אישה - הכנסות עד 79,860 במצטבר שנתי (משכורת + רווח בעסק)

להלן אנו מצרפים לנוחיותכם קישור אל-טבלת חישוב מהיר ברוטו נטו 2025 של מס הכנסה וביטוח לאומי מדורג לפי גובה הכנסה בשנה (זיכוי בגין נקודות זיכוי יש להחשב בנפרד בהתאם לסטטוס משפחתי אישי של כל אחד.

 

 

לעניין ביטוח לאומי

עוסק מורשה מוכרח להיות מבוטח בביטוח לאומי, וחלה עליו החובה בתשלום ביטוח לאומי החל מן השקל הראשון הנכנס לכיסו כתוצאה מהכנסות העסק. 

בביטוח לאומי לא ניתן לבטל מקדמות, התשלום הינו על בסיס חודשי, וזאת בהתאם לצפי ההכנסות (רווח) בעסק.

התשלום לביטוח לאומי יכול להיערך באמצעות כרטיס האשראי או דרך יצירת הוראת קבע באמצעות חשבון הבנק. 

 

חשוב לדעת: התשלומים הניתנים לביטוח לאומי משמשים קודם כל כביטוח עבורכם. ועל-כן כדאי להכיר את חשיבותם הרבה. 

 

התשלומים החודשיים לביטוח לאומי מוכרחים לשקף את גובה ההכנסות, והם נועדו לצורך ביטוח מפני פגיעה בעבודה, דמי לידה וכן בתשלום קצבאות שונות.

 

הביטוח הלאומי מתבסס בחישוביו על ההכנסות שלכם. מסיבה זו, חשוב עד קריטי ליידע את צוות משרדינו במקרה ובו ההכנסות של העסק גדלו באופן ניכר. כל שכן יש ליידע אותנו במידה ואינכם משלמים ביטוח לאומי בכלל שזה מאוד מסוכן לכשעצמו.

 

אם הביטוח הלאומי יתבסס בחישוביו על הכנסות נמוכות כפי שאכן הכנסתם, ובמידה וחלילה יקרה דבר מה שימנע מכם להתפרנס, הרי שלא תקבלו את שמגיע לכם. התייעצו איתנו בכל שאלה בנושא זה.

 

 

על מנת לנצל כל מה שמגיע לכם ולדעת כמה באמת אתם צפויים לשלם מיסים ודמי ביטוח, עליכם למלא שאלון קצר - לחץ כאן    

 

 

מחשבונים

מחשבון מע"מ

מחשבון מס הכנסה

מחשבון ביטוח לאומי

מחשבון עוסק מורשה

מחשבון פחת

 

 

 

*הסבר על אפליקציה

אפליקציה מאפשרת ניהול ושליטה מלאה על נתונים בעסק שלכם, למשל:

 

הכנסות

- הפקת חשבוניות (עד 10 לחודש - ללא עלות, מעל בתשלום סמלי)

- סליקת אשראי ללקוחות כולל הוראות קבע

- הפקת מסמכים אוטומטית ללקוחות חוזרים

 

הוצאות

- שליחת מסמכים פשוטה (ווצאפ, מייל, אפליקציה, מהמחשב)

- לשלוח הערות למסמכים

- ניהול הרשאות עובדים

- להיות במעקב על כל מסמך שנשלחל משרדינו

- במקרה שחסר מסמך / המסמך לא תקין - מקבל הודעה מיידית

 

דוחות וניהול

- לצפות דוחות (הכנסות, הוצאות, רווח - ברמה יומית, שבועית, חודשית, רבעונית ושנתית)

- לראות גובה מיסים מה ששולם ומה שצריך לשלם (מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי)

- לבדוק רווח נטו אחרי מס

- ניתן להפיק דוחות לבנק בלחיצת כפתור

- לראות יתרות לקוחות (לגביה)

- לבדוק יתרות ספקים פתוחים (לדרישת חשבונית)

- מעקב תנועות בנק, כולל צילומי שקים שניתנו או התקבלו

- בדיקת חיובי כ. אשראי

 

מודולים בתוספת תשלום (תשלום סמלי)

- יצירת דפי תשלום

- דיוור במייל

- שליחת SMS

- ניהול ספקים והוצאות

- חיוב מס"ב

 

 

שאלות ותשובות נפוצות

יש לכם שאלה? אנחנו כאן כדי לעזור

הצוות שלנו יספק לכם שירות מותאם אישית, שיעזור לכם לנהל את העסק בצורה חלקה ובטוחה, ללא דאגות מיותרות.

שתפו ב

מע"מ ומס הכנסה מכירים בהוצאות ישירות של העסק בחברה, אבל לא רק, גם בהוצאות שחלקן גם הוצאות פרטיות - כהוצאות מעורבות. כל הדוגמאות להוצאות מתוארות למטה...

על מנת לעבוד מסודר ונכון מהיום הראשון חובה עליכם לדעת את דברים הכי בסיסיים על ניהול חברה בע"מ.

01

האם אפשר להפיק קבלות בסוף יום?

נתייחס אל החוק כדברו: ישנה חובה על-פי חוק, להפיק את הקבלה באופן מידי זאת על-בסיס סעיף 77א (א) לחוק מע"מ.

עוסק שהיה חייב לרשום שובר קבלה ולא ביצע את הנדרש עליו, הרי שיראו בפנקסיו כבלתי קבילים לאותה שנת מס שלמה.

 

לפי אותו החוק, במידה ועוסק לא ביצע את המוטל עליו (רישום קבלה בגין תקבול) פעמיים או יותר בשנה או במהלכם של 12 חודשים רצופים, הרי שמתוקף סמכותו של מס הכנסה לחשב שפנקסי החשבונות אינם קבילים גם ב-2 שנות המס שקדמו לאותה השנה.

02

האם חייב לרשום קבלה כאשר קיבלתי כסף לארנק דיגיטלי או חשבון בחו"ל?

את הקבלה עלינו להפיק בעת קבלת תקבול בכסף מזומן או שווי כסף למשל: 

  • אפליקציות התשלום למיניהן: ביט BIT, פייבוקס PayBox, פייפל PayPal וכיוצא בזאת
  • קבלת שיק מזומן או דחוי
  • סליקה באשראי
  • העברה בנקאית לבנק
  • ארנק דיגיטלי
  • על חשבון שלכם באתרי מכירות (EBAY, AMAZON)
  • ועוד

 

אין זה כלל משנה אם הכסף התקבל בחשבון בארץ או בחוץ לארץ - עליכם החובה להפיק "קבלה" , כמובן בסוף מתן שירות או אספקת מוצר ישנה גם החובה על העוסק להפיק את חשבונית המס.

03

דורשים ממני חשבונית לפני שאני מקבל כסף - מה עושים?

אם אתם עובדים מול חברות או עסקים גדולים בתנאי תשלום שוטף +30 / +60, אתם תתבקשו להנפיק עבורם חשבונית מס, זאת בטרם קבלת התשלום.

 

כמובן שבמעמד הפקת חשבונית מס, הרי שאתם כבר מחויבים בתשלום מע"מ, זאת על אף שטרם התקבל תשלום בפועל עבור השירות. במקרה כזה אתם יכולים להשתמש במסמכים נוספים כמו:

 

  • חשבונית עסקה
  • הצעת מחיר
  • הזמנת עבודה
  • דרישת תשלום

 

לאחר קבלת הכספים בגין השירות אל תשכחו כי עודנה ישנה החובה להפיק "קבלה" כחוק ו"חשבונית מס" בסיום מתן שירות.

1