טיפים להתכוננות לתקופת משבר הקורונה

תוכנית עסקית - התכוננות לתקופת קורונה

צפי למשך תקופת הסגר קורונה

האם בכלל יהיה יום שאחרי קורונה? ברור שיהיה יום שאחרי קורונה. השאלה היא - מתי? פוליטיקאים, סקרים וחכמים אחרים שחוזים  התנהגות שוק, ומצב אחרי קורונה כמו של סין, מראות ומספרים סיפורים שונים. לכן המלצה שלי לבנות על שלושה תרחישים ליציאה לשגרה אחרי קורונה. למשל: חזרה מקורונה לשגרה מחר, יציאה לשגרה עוד שלושה חודשים, וקורונה תגמר ועוד שנה ורק אז  חוזרים לשגרה. 

מטרה ויעדים בתקופת קורונה

כמו שכבתי לפני לגבי שולשה תרחישים יציאה לשגרה אחרי קורונה, בכל אחד מהם יהיו לנו מטרות ויעדים שונים. למשל לתרחיש חזרה לשגרה מחר יעדים שונים מזה שיציאה לשגרה מקורונה תהיה עוד שנה לפחות. לכן מאוד חשוב להיות ממוקדים מכל אחד מהתחרות וקביעת יעדים.

אלמנטים בתוכנית להסגר קורונה

בכתיבת תוכנית עסקית אחרי קורונה אתם צריכים לכלול כל האלמנטים יעקרים לעסק שלכם, דחופים נכון להיום ובכלל, מסוכנים ביותר, עם סיכויים הגדולים.  

סדר בתוכנית לתקופת קורונה

תרשמות פעולות שאתם רוצים לעשות, לפי הדחופים, לפי היעקרים, לפי מסוכנים, ולפי סיכוייהם.

 

התחדשות בתקופת קורונה

זמן טוב לשינוי, לערוך שיפוצים, תיקונים, החלפת מכונות, מחשבים, לרכוש ציוד חדש, לבנות אתר חדש, לעשות מיתוג מחדש ועוד. והכל על מנת להתחיל לייצר יותר מהר, להגדיל ביקוש  ורמת המותג של מוצר שלכם, וגם נגישות וזמינות על ידי אתר חדש למשל. 

 

ערכה עצמית בתקופת הסגר קורונה

מוטיבציה בתקופת קורונה

בימים שלפני קורונה אני לימדתי אנשים לנהל מוטיבציה וכוח רצון בכל יום. לעלות אותה במקסימום ימים שצריך. תחשבו לרגע, אם יש לכם כל יום מוטיבציה להתקדם בעסק שלכם, למרות שתוצאות גרועות, אתם תמשיכו ואל תעצרו, ובסוף תצליחו.

רגש והתנהגות בתקופת הסגר קורונה

אתם צריכים להיות יותר גמישים, יותר אנושיים, יותר שמרניים, יותר מדויקים, יותר מהירים ויותר ברורים. הזמן הוא לא לטובתכם למרות שיושבים בהסגר קורונה כללי. באימונים אצלנו בבית ספר לעסקים אנחנו לומדים איך לשפר תכונות אלה.

סביבת עבודה בתקופת קורונה

חלק מאוחד חשוב זה סביבת עבודה כי משפיעה עלינו במיוחד. חוץ מסטריליות, מסכות והגבלת אנשים בחללים כמו שאנחנו יודעים, יש עוד דברים חשובים, כמו מחשבות, יחס, תקשורת חייבים להיות בהתאם לתיקונים שלך להיות יום שאחרי קורונה.

הרגלים בתקופת הסגר קורונה

זה זמן הכי טוב להרגל לעשות ספורט, לאכול בריא, לשמור על גיינה, לדבר יפה ועוד. הרגלים טובים עוזרים לנו להתקדם ולחזק מה שטוב לנו ולעולם.

 

כספים וכלכלה בתקופת קורונה

צמצום הוצאות בתקופת הסגר קורונה

בזמן הזה שוק בדרך כלל יותר תחרותי, יותר רגיש ויותר שמרני. לכן זמן טוב להסכמים ורכישות בהנחה, במיוחד לאלו שמחפשים הזדמנויות וחושבים לעתיד. מצד שני צריכים גם אנחנו להיות שמרניים וחסכניים יותר, לראות איזה הוצאות הם פחות נחוצות, לא חיוניות ועל מה ניתן לוותר. 

מועדי תשלום בתקופת קורונה

חוץ משימוש במכשירי שוטף+ מול ספקים שאתם מכירים כבר גם לפני תקופת קורונה, אתם יכולים גם להשתמש בתשלום בתשלומים, בשקים, כ.אשראי, בבטחונות אחרות ועוד.

תזרים מזומנים בתקופת הסגר קורונה

בהמשך לסעיף קודם, אחרי הרבה דחיות תשלומים, מגיע יות של תשלומים ורכישות לפעילות שוטפת, הדבר מתחיל לייצר להם בור בתזרים מזומנים. לכן מאוד חשוב להקפיד לנהל תזרים מזומנים.

הלוואות בתקופת קורונה

למי שאין כרית ביטחון מחוייב לגייס כספים במימון מבנקים, דרך הלוואות או עמידה קווי אשראי. ולפנות עוד לפי שבנקים רואים דוחות ריקים. בכאוס של שינויים מהירים עם פחות זמן למחשבה, יש תמיכה ממשלתית, התחשבות אנושית ולחץ חברתי ותקשורתי, גורמת לרגש יתר. מתוך רצון לעזור גופים ממשלתיים ומוסדיים נוטים לתת תנאים טובים, ובנוסף גם זמן טיפול יותר מהיר. לכן מומלץ וכדאי לא לפספס. המלצה להשתמש בתוכניות שלכם מול התנהלות מול הבנקים. היום קיימות מספר הלוואות מיוחדות לתקופת קורונה הנפגי משבר קורונה, בכל הבנקים שונה.

 

הגדלת מכירות בתקופת הסגר קורונה

לא חדש לנו שמכירות אפשר להגדיל בשלושה פרמטרים: מחיר, כמות ומהירות מכירה. שלושת הגדולים אלו אתם צריכים להתרכז.

הגדלת סל המוצרים והשירותים בתקופת קורונה

תגדילו כמות מוצרים בעזרת שיטה פשוטה. תעשו רשימה של 20 מוצרים ו-20 שירותים שאתם יודעים לתת, כמוצר משלים או מחליף, כפתרון לבעיות וטיפול בכאבים של אנשים. או אולי שירות שפעם חלמתם לתת. תבחרו ב-5 הכי רלוונטיים והכי קרובים. ועכשיו תדרגו אותם לפי העלות וזמן טיפול מול תועלת, סיכויים וסיכונים.  

הגברת מהירות המכירה בתקופת קורונה

על מנת להגביר מהירות מכירה, אתם צריכים להבין כמה זמן ממוצע אתם מוכרים מוצר מסויים. יכול להיות ויתור על מרכיב מסוים בשירות או מוצר שאתם מוכרים יגביר מהירות של זמן המכירה שלכם, עד כדי כך שאפילו משתלם לכם להוריד מחיר ולמכור יותר, ויותר מהיר.

הגדלת מחיר בתקופת קורונה 

נושא הזה דורש יצירתיות מיוחדת אבל לא לפסול, וכמובן שווה לחשוב. תחשבו על מה מוכנים לקוחות לשלם יותר.  דוגמא טובה זה זמן אספקה של מוצר, עד שבוע מחיר רגיל, עד יומיים מחיר תשלום נוסף. התקנה במהלך השבוע מחיר רגיל, התקנה מחר תשלום נוסף.

 

אינטראקציה ותקשורת ארגונית בתקופת קורונה

גישות התקשורת בתקופת קורונה

בלי שום קשר שאנחנו צריכים להיות בני אדם ולתת יחס למקורבים שלנו מתי שצריך, חשוב גם להבין שאם יש לכם סיכום מסויים עם אותו אדם, ואתם רוצים לשנות תנאים או כל דבר אחר, דבר ראשון אתם חייבים לדבר איתו. וככל שינוי יותר מהותי כך יש יותר משמעות לאינטראקציה אישית. יותר מהותי - פגישת אונליין בשיחת וידאו, פחות מהותי - הודעת בטלפון. 

התנהגות עם ספקים בתקופת קורונה

חברים, למרות חסכונות ושמרנות, מאוד חשוב לעמוד בהסכמים ולא לחפש אלטרנטיבות כל פעם. תבינו, אם יש לכם ספק שאתם מרוצים משירות ומוצר שלו, למה לחפש אלטרנטיבות על מנת לחסוך שקלים בודדים. מצד שני תמיד יש גישה לכל דבר על מנת לשנות הסכמים. אל תשכחו שכאשר הכל יחזור למקומות שלו אחרי קורונה, לספק תהיה בחירה למי לתת זכות קדימה, להיזהר עם זה.

התנהגות מול לקוחות בתקופת קורונה

בתקופת כאלו יש נתייה אצל לקוחות להוריד מחירים ולקבל שירותים בחינם כאשר אתם צריכים לקפל שרוולים ולעבוד יותר קשה על מנת לשמור על אחוזי רווחיות. מה שכן, הורדת מחירים יכולה להיות מוסכמת בתנאי שירות ומוצרים אחרים, הדדי משני הצדדים. כאן אתם צריכים להיות מאוד יצירתיים, לאפשר ללקוחות לשלם בתשלומים, לבדוק בעזרת איזה מכשירים אתם יכולים לדחות תשלומים, לשמור על גביה ואחוזי רווח. עסקים שסגרו דלתות עקב קורונה, חייבים להיות בקשר עם לקוחות שלהם, להזכיר להם שהם קיימים והם נשארים איתם כל הזמן. לחמם לקוחות לפי יציאה, לדבר איתם. 

התנהלות מול עובדים בתקופת קורונה

בתקופה כמו קורונה, מנהלים צריכים לקבל החלטה על הוצאת עובדים לחל"ת (להלן: חופשה ללא תשלום), ולצמצם מקומות עבודה לעובדים פחות נחוצים. בבחירה איזה עובדים ישארו, מנהלים יבחרו בעובדים יצירתיים, מהירים, תמציתיים, גמושים, יעילים שתורמים הכי הרבה לעסק. חשוב מאוד להיות בקשר הדוק מאוד עם עובדים שעובדים מהבית, על מנת לשמור על אפקטיביות. מומלץ לעשות ישיבות יותר מהרגיל. 

 

יחסים בין שותפים בתקופת קורונה

בדרך כלל תקלות צצות בעסקים עם חובות והתחייבויות, ואז שותפים נאלצים להביא כסף מהבית. ברוב המקרים לאחד מהם אין כסף להביא, ואז נוצרת בעיה, כי שותף שאין כסף לא רוצה להמשיך להזרים כספים, רוצה לצאת חזרה עם כסף שהשקיעה בהתחלה ושותפים אחרים לא מסכימים. המצב הזה יוצר בעיה שיכולה לגרום נזק עוד יותר. אל תתחילו מהסכמים, תתחילו שיחות אנושית והבנה הדדית, תסבירו למה אין לכם כסף, תסבירו למה אתם לא רואים לנכון להזרים כספים. תנסו להבין צד השני ודווקא לנצל זמן הזה, על מנת לחזק יחסים ביניהם לטובת עתיד הגדול.

 

שיווק ופרסום בתקופת קורונה

תוכנית שיווקית בתקופת קורונה

כמו כל דבר מתחיל מתוכננת, רשימה, סדר לפי חשוב פחות חשוב, דחוף פחות דחוף, יעקר או יקר, ורשימת פעולות שיווק לפי תאריכים.

 

שימוש במילים ויזואלי 

היום מילים הנפוצים: קורונה, משבר, מענק, אקו ג'ל, חיטוי ידים, מסכות, זום, הלוואות, עזרה, כשישים, חל"ת, חופש ללא תשלום, אבטלה לעצמאים, עסקים במצוקה.

תמונות וסטייל הנפוצות: אנשים עם מסכות וחליפות, תמונות עם וירוסים, חיטוי ידיים, מד חום סימני חולים.

 

תוכן ומאמרים ביום אחרי קורונה

לחדש תוכן חדש בדפים עסקיים, דפים פרטיים ואתרים. הגדלת חשיפה לפתיחת דלתות חזרה לשגרה ,למבצעים. בכותרות השתמשו הרבה במילים נפוצות וגם תיוגים בפוסטים ברשתות חברתיות, הדבר מגביר חשיפה וגם הזדהות עם מצב.

 

 

תהיו ממוקדים בתקופת קורונה

על מנת לפתור משימה מסתיימת אתם צריכים להבין את השאלה לעומק, שאלה מה צד השני מצפה ורוצה, אם זה לקוח, או בנק, או ספק וכל דבר אחר.

 

רעיונות יצירתיים גם אחרי תקופת קורונה

תצפו בעסקים אחרים ומתחרים, איך הם מגיבים ומתנהגים. למדו חולשות שלהם ותנצלו כיתרונות אצלכם. למדו לקוחות שלכם, מה כאבים, תחושות והדרישות שלהם עכשיו, גלו דברים חדשים.

 

הסתגלות לתנאים חדשים מתקופת קורונה

 עסקים למכירת מוצרים - משלוחים משלוחים משלוחים והרבה לשלוחים. מארגני אירועים, דיג'יי, צלמים, זמרים - שירות בזום. מרצים, מאמנים ויועצים - אימונים וקורסים בזום. נותני שירות מגעיל - רופאים מנתחים, ספרים וקוסמטיקאיות מסג'יסטים - או תעברו לייעוץ והדרכה או מכירת מוצרים נלווים (עדיף שניהם). 

 

שיתופי פעולות במשבר קורונה

תקופה מלאה מרגש והזדהות בין אנשים, לכן כל מה שקורה עכשיו ישב יותר עמוק בזיכרון. תחפשו  שיתופי פעולה, לחיבור מאגר קשרים ולקוחות פוטנציאליים. זמן מצויין למקסם פגישות אונליין בזמן יותר קצר, בלי נסיעות, פקקים וחיפושי חניה.

זמן מצויין להתחיל לעבוד בשיתופי פעולה חדשים ולחזק ישנים, זמן להרגלים חדשים לעבוד ביחד ולנצל סינרגיה קבוצתית. למקסם מספר פגישות, פגישות אונליין יותר מהירות, בלי נסיעות, פקקים וחיפושי חניה.

 

נוכחות אינטרנטית במשבר קורונה

בימים של הסגר קורונה אסור לוותר על נוכחות אינטרנטית, היום אנחנו מבינים את זה יותר. המלצה היא להשקיע מאמצים. 

שלחו בווטסאפ השאירו פרטים
img
כתבות
עדכונים ומאמרים
יצירת קשר
הצטרפו עכשיו לקהילת הניוזלטר שלנו והתעדכנו לפני כולם במידע חדש, בקורסים ובהטבות.
הפרטים שלכם מאובטחים.