русский 050-881-7217

מנהל חשבונות בישראל

מנהל חשבונות בישראל הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בכל הנוגע לניהול תקין של העסק. גם אם אתה יזם או עצמאי מוכשר מאוד, מוטב שיהיה לצידך מנהל חשבונות שיעקוב אחר הפעולות החשבונאיות של העסק וינחה אותך בכל הנוגע לדרישות החוק, לחובות שלך מול רשויות המס ולהטבות להן אתה זכאי.

מנהל חשבונות בישראל הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בכל הנוגע לניהול תקין של העסק. גם אם אתה יזם או עצמאי מוכשר מאוד, מוטב שיהיה לצידך מנהל חשבונות שיעקוב אחר הפעולות החשבונאיות של העסק וינחה אותך בכל הנוגע לדרישות החוק, לחובות שלך מול רשויות המס ולהטבות להן אתה זכאי.

מה תפקידו של מנהל חשבונות בישראל?

 

מנהל חשבונות בישראל אחראי על רישום ותיעוד של כל הפעולות החשבונאיות של העסק. חשוב לציין שחשיבות עבודתו של מנהל חשבונות בישראל היא הרבה מעבר לרישום תשלומים, תקבולים וניהול ספרים תקין. שירותי הנהלת חשבונות מהווים את הבסיס לדיווחים השונים שיהיה על בעל העסק למסור לרשויות המס במהלך ובתום שנת המס, כמו גם להפקת נתונים לטובת קבלת החלטות עסקיות, תכנון מס, משכורות וכדומה.

במציאות בה 80% מהעסקים החדשים נסגרים בתוך שנה מיום הקמתם, לצד דרישות רגולטוריות מורכבות, ליווי של מנהל חשבונות עשוי להיות קריטי לקיומו של כל עסק קטן, בינוני או גדול.

ליווי של מנהל חשבונות בישראל בניהול שוטף של העסק כולל, בין היתר:

 

  • ניהול ספרים: מנהל החשבונות ינהל עבורך רישום מדויק של התקבולים בעסק על-פי קבלות או חשבוניות מס, תשלומים, הון עצמי, נכסים, התחייבויות ועוד.
  • תיוק ושמירת מסמכים: מנהל החשבונות יאסוף וישמור את כל המסמכים הרלוונטיים לעסק, כמו: קבלות, חשבוניות מס, תדפיסי בנק וכדומה.
  • רישום ודיווח למע"מ: מנהל החשבונות ינהל עבורך את רישום מדויק של הסכומים שנגבו למע"מ וכמה יש לשלם למע"מ לאחר חישוב קיזוז.
  • רישום למס הכנסה: מנהל החשבונות ינהל רישום מלא של ההכנסות לפיהם ישולמו המקדמות למס הכנסה. בתום שנת המס הוא ירכז את הנתונים הרלוונטיים לטובת הכנת דוח שנתי.
  • ניהול משכורות: מנהל חשבונות שהוא גם חשב שכר יפיק עבורך את תלושי השכר לעובדים שלך בעסק וידאג להעברת התשלום.
  • הפקת דוחות של הנהלת חשבונות: מנהל החשבונות יפיק עבורך דוחות על-פי חוק ובהתאמה אישית לצרכי הבעלים או העסק, כמו: רווח והפסד, מאזן, מעקב אחר שינויים בהון העצמי, מעקב אחר תזרים מזומנים, יתרות, התאמות בנקים ועוד.

 

הבחירה במנהל חשבונות בישראל צריכה להיעשות בהתאם לדרישות וצורכי העסק, כך שהשירות יהיה מיטבי. מנהל החשבונות נמצא במוקד הניהול העסקי-חשבונאי של העסק לצד רואה החשבון. השירותים של מנהל חשבונות בישראל צריכים להיות בהתאמה מירבית לדרישות החוק מעסקים קטנים, חברה בע"מ, תאגידים ועמותות. עבודתו של מנהל חשבונות בישראל, המייצג ופועל בשם העסק מול רשויות המס מחייבת אותו ברישום, תיעוד וחישוב מדויקים להפליא. הדוחות שיפיק מנהל חשבונות בישראל עשויים לשמש את העסק גם בבואו לבקש אשראי בנקאי או חוץ בנקאי ולגיוס משקיעים או שותפים.

 

 

מה ההכשרה של מנהל חשבונות בישראל?

 

להיות מנהל חשבונות בישראל כרוך בלימודים ותעודה מטעם משרד הכלכלה והתעשייה (לשעבר משרד התמ"ת). יש מספר מסלולי הכשרה למנהל חשבונות בישראל. בתום ההכשרה יקבל מנהל חשבונות בישראל הסמכה לטפל בעסקים קטנים, בינוניים או גדולים, בהתאם לסוג הלימודים שסיים.

 

  • 1.מנהל חשבונות בישראל סוג 1: בוגרי המסלול ירכשו ידע לעבודה כמנהלי חשבונות לעסקים קטנים בלבד.
  • 2.מנהל חשבונות בישראל סוג 2: בוגרי המסלול ירכשו ידע לניהול חשבונות לחברות ותאגידים.
  • 3.מנהל חשבונות בישראל סוג 3: בוגרי המסלול ירכשו ידע לניהול חשבונות של תאגידים בחו"ל, לרבות ייבוא של מוצרים.

 

על-פי רוב, כדי להיות מנהל חשבונות בישראל ייבחר המועמד ללמוד את סוג 1 וסוג 2 במקביל. מדובר במסלול לימודים קצר יחסית, בוודאי בהשוואה ללימודים לתואר ראשון, כשבסופם מנהל חשבונות בישראל יכול לצאת לשוק העבודה וללוות עסקים.

כיום, כדי להיות מנהל חשבונות בישראל ניתן ללמוד במכללות השונות ויש גם לא מעט קורסים דיגיטליים המתקיימים אונליין. בחלק מהקורסים גם משלבים פרקטיקה עם התיאוריה, כך שמנהל חשבונות בישראל מתנסה דה-פקטו בעבודה.

בנוסף, מנהל חשבונות בישראל השואף להשתלב במשרה בכירה ישלים הכשרה גם בחשבות שכר, שתקנה לו יתרון על פני קולגות אחרים.

 

 

למה העסק צריך מנהל חשבונות?

 

כל עסק בישראל מחויב בהנהלת חשבונות. כאשר מדובר בעוסק פטור או עוסק מורשה, הנהלת החשבונות היא פשוטה יחסית ונקראת גם הנהלת חשבונות חד-צידית.

אם העסק שלך הוא חברה בע"מ או שתידרש בתנאים אחרים לנהל מערכת של הנהלת חשבונות כפולה (דו-צידית). מנהל חשבונות בישראל, שמחזיק בתעודה של מנהל חשבונות סוג 2 ומעלה הוא איש המקצוע שאתה צריך לצידך. זאת משום שמדובר בהנהלת חשבונות מורכבת הרבה יותר בה כל פעולה נרשמת פעמיים.

 

 

תוכנות לניהול חשבונות

 

מנהל חשבונות בישראל ינהל את הנהלת החשבונות של העסק אך ורק באמצעות תוכנות המאושרות על-ידי רשויות המיסים. על בעל עסק חל איסור לנהל את החשבונות בגיליונות אקסל או מסמך וורד, לכן מנהל חשבונות בישראל עשוי להנחות בעל עסק קטן בבחירה של תוכנה לניהול שוטף של החשבונות בעסק, כדי שהוא יעמוד בדרישות החוק והוא יוכל להפיק את המירב מנתונים שייאספו בה.

 

מנהל חשבונות בישראל שנדרש להנהלת חשבונות כפולה עבור חברה בע"מ או תאגיד, יעבוד עם תוכנה מותאמת לדרישות החוק, כאשר ניתן לבחור בתוכנה שהיא חלק מתוכנת ניהול כללית או כזו שמותקנת על ענן. במשרד רואה חשבון אדגר אגייב נתאים עבורך מנהל חשבונות בישראל שילווה את העסק שלך בניהול השוטף, יתמוך בכך ויוביל אותך להצלחה.

שתפו ב